خرید از سراسر دنیا


» فقط روزهایی که می نویسم

فقط روزهایی که می نویسم

یاران کتاب خوار عزیز درود ، کتابی که امروز به معرفی آن می پردازیم ، خوراکیست که به درد بسیاری افراد می خورد ، نه تنها خوانندگان ، بلکه نویسندگان نیز بسیار خوب است که این کتاب را بخوانند . کتابی که توسط آرتور کریستال نوشته شده و توسط جناب احسان لطفی ترجمه ی بسیار خوب و روانی شده و نشر اطراف آن را چاپ کرده است . این کتاب حاوی پنج جستار درباره ی نوشتن و خواندن است . متن بسیار روانی دارد و خوانشش بسیار آسان است ، چه برسد برای کتاب خواران عزیز که مثل راحت الحلقون شیرین و سهل الهضم می باشد .


برای آشنایی بیشتر عزیزان متن پشت جلد کتاب را بازنویسی می کنم :

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

در مراسم اهدای جایزه ی پن در توصیفش گفتند ( آرتور کریستال آشوبگری دوست داشتنی و فتنه گری خودی است) به نظر می آید کریستال ، در قواعد ثابت مقاله نویسی آشوب به پا کرده و جستار روایی را چند قدم جلوتر برده است . جستار روایی نقل مضمون است ، نویسنده اطلاعات و تحلیل صرف نمی دهد ، روایت خود را از تجربه و لمس مضمون در اختیار خواننده می گذارد . کریستال ذهنی زیرک ، دقیق و عاری از پیش داوری دارد و این ویژگی ها از او مقاله نویسی ساخته که چه با او موافق باشیم چه نباشیم ، نوشته هایش حالمان را خوب می کند . مشاهده گری دقیق و سرزندگی نوشته هایش به جستار و عرضه ی فکر ، حیاتی نو بخشیده است .


داخل کتاب نیز متنها و جملات بسیار زیاد است ، تغریبا نخستین جمله ای که خیلی جالب می نمود این بود که گفته است که : پدرم می گفت تو نویسنده شده ای که مجبور نباشی کار کنی ، بیشتر نویسنده ها در برابر این اتهام با بدخلقی می گویند : مگر نوشتن کار نیست ؟ اما حرف پدرم پر بیراه نبود .


پنج جستار کتاب به ترتیب اینها هستند :


سخن مترجم ، این مرد میانسال جدی به چه چیزی می خندد؟

سخن گوی تنبل ها ، چرا موفق نبودن آسان نیست ؟

لذت های گناه آلود ، آیا دعوای داستان ادبی و داستان ژانر رو به پایان است ؟

وقتی نویسنده حرف می زند ، چرا بهتر است خالق متون محبوبمان را نبینیم ؟

زندگی و نویسندگی ، چرا زندگی و حرفه ی نویسنده از هم جدا نیست ؟

دیگر کتاب نمی خوانم ، آیا خواننده ی واقعی آخر داستان معلوم می شود ؟



این کتاب همانگونه که عرض کردم از متنی بسیار ساده و روان تشکیل شده ولی مترجم برای راحت تر کردن آن ، در پایان هر بخش ، پی نوشت هایی افزوده است کهاطلاعات بسیار خوبی را منتقل می سازند و من با نهایت لذت ، این پی نوشتها را هم بلعیدم ، با اشتهایی باور نکردنی !


چاپی که من از این کتاب در اختیار دارم چاپ نهم است که قابل ذکر است همین نوبت چاپ نشان دهنده ی اقبال کتاب خوانان و کتاب خواران عزیز از این کتاب بوده است ، قیمت پشت جلد نیز شانزده هزار تومان است ، با کاغذ سبک و بویی بسیار لذت بخش از دل طبیعت .


امیدوارم یاران کتاب خوارم از این کتاب لذت فراوان ببرند .

با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

تگ ها :   هنر کتاب
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده