خرید از سراسر دنیا


» هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

در بین کتابهایی که مسایل روانشناسی و موفقیت را مطرح می کنند ، معمولا کم می توان به کتابی که ترجمه شده است اعتماد کرد ، چه اینکه معمولا کتابهایی از این دست ، خیلی هم که به درد بخور باشند ، برای انسان هایی کارآمد هستند که در فرهنگ کشور نویسنده ی کتاب مذکور زندگی می کنند . چرا که هر اجتماعی ، بر مبنای فرهنگ غالب محیط بر آن اجتماع شکل گرفته و در نتیجه شناخت آن نیز با شناخت فرهنگ مذکور به دست می آید . اما کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها ، به باور من جزو معدود کتابهایی است که فراتر از فرهنگ واحدی نوشته شده است . کتاب در 184 صفحه به مطالبی مهم و اساسی می پردازد که بسیار کارآمد هستند . اوایل کار با لحنی شیرین و ادبیاتی روان با یک سری مسایل کلی آشنا شده و در میانه های کتاب با مواردی بسیار مهم که عملی هستند بر می خوریم . این کتاب توسط مارک منسن نوشته شده است و توسط جناب میلاد بشیری ترجمه شده است و نشر میلکان آن را چاپ کرده است . من چاپ بیست و ششم کتاب را دارم . مطالب کتاب به من خیلی کمک کردند طوری که بارها در میانه ی خواندنش با خودم گفتم ، ارزشش را داشت به این وقت و هزینه دادن . باورم این است که واقعا ارزشش را دارد و حتما به خواننده ی عزیز یاری می رساند .


فهرست کتاب از این قرار است


فصل اول :

سعی نکن

حلقه ی بازخورد جهنمی

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

مارک ، پس اصلا هدف کوفتی این کتاب چیست؟


فصل دوم :

خوشحالی یک مشکل است

بدبیاری های پاندای مایوس کننده

خوشحالی از حل کردن مشکلات به دست می آید

احساسات ، زیادی بزرگنمایی شده اند

کشمکشتان را انتخاب کنید


فصل سوم :

شما خاص نیستید

همه چیز از هم می پاشد

استبداد استثناگرایی

ولی اگر قرار نیست خاص یا استثنایی باشیم ، پس چه هدفی داشته باشم ؟


فصل چهارم :

ارزش رنج بردن

پیاز خودآگاهی

مشکلات ستاره ی راک

ارزش های مزخرف

تعریف ارزش های خوب و بد


فصل پنجم :

شما همیشه در حال انتخاب هستید

انتخاب

سفسطه ی مسئولیت و تقصیر

واکنش به تراژدی

ژنتیک و قرعه ای که به نام مان در آمده است

مد قربانی بودن

هیچ "چطوری " وجود ندارد


فصل ششم :

شما درباره ی همه چیز اشتباه می کنید . من هم همینطور

معماران عقاید شخصی خودمان

مراقب باشید چه چیزی را باور می کنید

خطرهای قطعیت کامل

قانون اجتناب مانسون

خودتان را بکشید

چطور کمی کمتر درباره ی خودتان قطعیت داشته باشید


فصل هفتم :

شکست راه پیشرفت است

پارادوکس شکست / موفقیت

درد و رنج بخشی از فرایند است

اصل " کاری بکنید "


فصل هشتم :

اهمیت نه گفتن

عدم پذیرش ، زندگی تان را بهتر خواهد کرد

مرزبندی ها

چطور اعتماد سازی کنیم

آزادی با تعهد


فصل نهم :

... و بعد شما می میرید

چیزی فراتر از خودمان

نیمه ی آفتابی مرگ


این کتاب لحنی روان و گاهی طناز دارد برای همین در وقت خواندن کمتر ممکن است احساس ناراحتی و خستگی کنیم ولی قطعا بر خلاف کتابهای رمان و داستان ، بهتر است که این کتاب با آرامش خوانده شود و چند روزی را مشغول خواندنش باشیم تا مطالبش در درونمان ته نشین شوند . من به همین دلیل آن را در کنار کتابهای دیگر می خواندم و روزی یک فصل را خواندم و برای اینکه عطش سیری ناپذیر در کتاب خوانی دارم ، در کنارش کتابهای دیگر را نیز می خواندم . این کتاب بر خلاف بسیاری کتب موفقیت ، اصلا قصد ندارد که با یک سری جمله های مثبت ولی خالی ما را دچار توهمی کند که خودمان را خیلی خاص و بزرگ ببینیم و بعدا که به خواسته هایمان نرسیدیم ، دچار سرشکستگی شویم . ولی با متن و روندی منطقی ، قطعا ما را به مسیری می کشاند که به واقع می توانیم بهترین نتیجه ها را بگیریم . به باور من واقعا ارزشش را دارد که کتاب را بخریم و بخوانیم . من چند جمله ی کوتاه را از کتاب ذکر می کنم که هم از طرفی دوستان بیشتر با لحن کتاب آشنا شوند هم اینکه از طرف دیگر ، حق تالیف زیر سوال نرود


کوشش ها و کشمکش های مان موفقیت های مان را مشخص می کنند . مشکلاتمان زاینده ی خوشحالی های مان هستند ، همراه با مشکلاتی کم آزارتر و فروکاسته تر .


حتی اپرا هم این را می گوید . پس لابد باید درست باشد . همه ی ما می توانیم استثنایی باشیم . ما همگی لایق تعالی هستیم . ناسزاواری و تناقض موجود در این عبارت را بیشتر مردم نمی بینند : اگر همه استثنایی باشند ، قاعدتا هیچ کس استثنایی نیست . به جای بررسی این واقعیت که چه هستیم و لایق چه نیستیم ، و نقاط ضعف و قوتمان چیست ، پیام رسانه ها را قورت می دهیم و سیری ناپذیر می شویم .


این تفکر خطرناک است . هنگامی که بپذیرید زندگی تنها در صورتی ارزش دارد که ویژه و عالی باشد ، این حقیقت را پذیرفته اید که بیشتر انسانها از جمله خودتان ، گند و بی ارزش هستند . این طرز فکر ممکن است به سرعت خطرناک شود ، هم برای خودتان هم برای دیگران .


هیچ کس به خاطر اعتقاد به استثنایی بودن ، خاص و استثنایی نشده است . کاملا برعکس ، آنها شگفت انگیز می شوند ، چون شیفته ی ارتقا یافتن هستند . این شیفتگی از این جا ریشه می گیرد که آنها می دانند آن قدرها هم عالی نیستند .


امیدوارم توانسته باشم کتاب را مختصر معرفی ای کرده باشم .

تقدیم به کتاب خوارهای عزیز

تگ ها :   کتاب کتابخوانی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده