خرید از سراسر دنیا


» انسان شادکام

انسان شادکام

این کتاب از نوشته های کریستیان بوبن است و ترجمه ی خانم فرزانه ی مهری و نشر شده در انتشارات ثالث . این کتاب هم سبک و سیاقی رمانتیک دارد از همین روی دوستانی که ادبیات رمانتیک را دوست ندارند ممکنه ازش خوششون نیاد گرچه به باور من به خاطر ج،لات فلسفی ای که داره ، شاید حتا اون عزیزان هم از این کتاب و کارهای این نویسنده خوششون بیاد .

نوشته ی پشت کتاب :

آرزوی کتابی را داشتم که همان گونه که نرده های باغ متروکی را هل می دهید و وارد می شوید ، آن را بگشایید .


به نظرم این کتاب پر است از جملات مست کننده و شیرین ، دوستان کتابخوار حتما حتما از این کتاب لذت میبرند . به خصوص اینکه در قطع پالتویی چاپ شده و دوستان به راحتی می توانند این گنجینه ی لذت بخش را همراه داشته باشند و در جایی مثل اتوبوس و مترو به جای زل زدن به نفر روبرویی و قضاوت کردن اون در ذهن خود ، میت وانیم از این کتاب استفاده کنیم و لذت ببریم و اینهمه دیگران رو برای پر کردن وقت فراغت خود ، قضاوت نکنیم .من به صورت شانسی کتاب را چند بار باز می کنم و به شما عزیزان نشان می دهم که تا چه حد جملات این کتاب مثل همه ی کارهای دیگر بوبن ، لذت بخش و مسحور کننده هست . بفرمایید سر سفره الان بشقاب های رنگارنگ جملات کتاب را خدمتتون سر سفره می چینم :


من فقط کتاب هایی را دوست دارم که آغشته به آبی آسمان هستند . همان آبی ای که آزمون مرگ را از سر گذرانده است . اگر جملاتم لبخند می زنند به این سبب است که از سیاهی بر می خیزند .


وقتی با دست می نویسم ، گوسفندانی را که ندارم ، می شمارم .


در یک کتابفروشی قدیمی ، کتابی پیدا می کنم مربوط به سال 1670 ، تفکرات آقای پاسکال درباره ی مذهب و موضوعات دیگر . در قدیم برای درست کردن کتابها ، درختان را با تبر قطع می کردند ، مرگی خیرخواهانه که مورد تایید فرشتگان است .


اغلب مردم وقتی معجزه ای می بینند چشمانشان را می بندند .


روح ها پرگارهایی اند که نوکشان در لحظه ی فرو رفتن در زمین ، می لرزد . فقط قدیسین قادرند دایره ای بی عیب و نقص ترسیم کنند .


مطمئن ترین راه برای شناختن زیبایی واقعی این است که نفرت و انزجاری را که به سوی خود جذب می کند ، اندازه بگیریم . قبل از اینکه راهبان مردم گریز چهره ی حضرت مسیح را با تذهیب هایشان بیارایند ، مخالفان با تف هایشان این کار را کرده بودند .


به نظرم این کتاب نه تنها ارزش خواندن بلکه ارزش نگهداری را هم دارند ، برای همین است که من تنها کتابهایی را که دارم معرفی می کنم ، خودم ازشان عکس می گیرم و آنها را معرفی می کنم ، وقت عکس گرفتن که می شود همه شان انگار که در کارخانه ی جوجه کشی قرار گرفته باشی داد و بیداد می کنند و هرکدام می خواهند که او را معرفی کنم ، ولی خب وقت کم است اما به آنها قول داده ام که همه شان را معرفی کنم و از همه شان یکی یکی عکس بگیرم ، نمیدانید چقدر خوشحال می شوند وقتی در مقابل دوربین موبایلم قرار می گیرند .


کتابخواران عزیز هم از این کتابهای خوشمزه غافل نشوند ، شاد و سالم و کتابخوار باشید


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

تگ ها :   هنر

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده