بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کتابخوانی و کتابداری

کتابخوانی و کتابداری

خدمت دوستان عزیز کتابخوارم سلام و درود . در این مختصر می خواهم عرض کنم که تفاوتهایی است بین کتابخوانی و کتابداری .

انسان در کتاب خواندن به هر میزان که کم یا زیاد اهل خواندن باشد بیشتر با ذهن خود و آن هم وجه درون نگر ذهن کار دارد . به این معنا که تمام ماجرای کتاب در درون ذهن انسان شکل میگیرد . اما در کتابداری در هر دو عرصه ی تن و ذهن ، گذاشتن و صرف انرژی اجباریست و صرف انرژی ذهنی تنها درونی نیست بلکه بیرونی هم هست ، مثلا زمانی که انسان در فکر چیدمانی بهتر یا رد کردن سفارشهای پر فروشهای هفته و غیره است ، بی شک از جنبه ی درونی ذهن استفاده میکند ولی بخشی از ذهن که رویارویی با مشتری و بسیاری مسایل دیگر است جنبه هایی هستند که انسان در کار خویش با آنها مواجه می شود .


حال فرض بفرمایید که کسی هم کتابخوان باشد و هم کتابفروش . در این صورت سخت ترین حالت را انتخاب کرده . چرا که هم از جهت ذهنی و هم از جهت جسمی در حال پویایی و سوخت کالری شدید است . بالاخص که در زمینه ی ذهنی ، هم به جنبه ی درونی و هم به جنبه ی بیرونی توجه دارد .


اما من بعد از مدت یکی دو ماهی که این سیستم را تجربه کردم بسیار تجربه ی خوبیست و پیشنهاد می کنم به علاقمندان کتابخوانی که مدتی شاگرد فروشندگی کتاب بشوند . در این صورت امکان اتفاق افتادن دو صورت وجود دارد نخست اینکه فرد کتابخوان به کل از کتاب و کتابخوانی متنفر شود و دیگر اینکه عشقش به کتاب بیشتر شده و نتیجتا با شور و مستی بسیاری کتابهای مختلف را خواهد خواند . من فعلا همینگونه ام . راه می روم و هر کتاب دم دستی را بر داشته در حین مرتب کردن و گرد گیری ، جملاتی از آن را میخوانم و کتاب را بو میکشم و مست می شوم .

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

به دوستان عزیز اهل کتاب هم سفارش میکنم این مدت تجربه را ولو برای چهل روز تجربه کنند . حتا برای نویسندگان آنقدر سوژه خواهند گرفت که نمیدانند کدامش را پرورش بدهند .


با درود و سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده