خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خاطرات خانه ی اموات

خاطرات خانه ی اموات

کتابخواران عزیز درود


از اینکه مدتی در خدمتتان نبودم پوزش میخواهم . به علت مشغله ی کاری کمتر پست گذاشتم .


دوستان و یاران مهربان ، کتابی که امروز معرفی می کنم کتاب خاطرات خانه ی اموات از نویسنده ی بزرگ روس فئودور داستایفسکی است .


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

این کتاب شرح حال خود نویسنده در زمان حبس و تبعید در سیبری می باشد ، اما شاید برخی با خود بگویند به چه جهت و الزامی باید این کتاب را خواند؟


به باور من این کتاب سرشار است از ایده هایی برای نویسندگی ، ایده ی بزرگ این است که ما سختیهای زندگیمان را قدر دانسته از آنها در جهت مثبت استفاده کنیم ، به حمدالله امروزه هم سختی واژه ای است که اکثر هموطنان عزیزتر از جان با آن دست در گریبانند .


شما وقتی این کتاب را می خوانید ، متوجه می شوید که داستایفسکی بزرگ ، رمان قمار باز را چگونه زاییده است ، آری او در زندان شاهد ده ها قمار بوده از قمار پول گرفته تا قمار وسایل ضروری و صابون و لباس و غیره و حتا نقاشی عریان از یک بانو !


شما وقتی این رمان را می خوانید متوجه می شوید که شخصیتهای اکثر داستانهای او ، سالها در مقابل دیدگان تیز بین داستایفسکی بزرگ قرار داشته اند و او که هیچ کتابی در دسترس نداشت تنها انجیل می خواند و این اجبار خوانش انجیل نیز در داستانهایی مخصوصا برادران کارامازوف و جنایت و مکافات که بعدا به معرفی آنها خواهم پرداخت ، متجلی شده است .


این کتاب از جهت دیگری نیز اهمیت دارد ، از این جهت که داستایفسکی تا جوخه ی اعدام و تیرباران می رود اما با فرمان تخفیف مجازات توسط سزار به تبعید به سیبری با اعمال شاقه محکوم می شود ، آری ، انسانی که تا لب پرتگاه مرگ رفته یا می تواند دچار فروپاشی روانی شود یا می تواند از آن به نفع اجتماع خویش مدد گرفته و زایش آثار ادبی بکند و داستایفسکی بزرگ این کار دوم را انجام داده و زایش بهترین داستانها را از آن درد و رنج شدید بیرون کشید ، آری هر زایشی دردی دارد از زایش نوزاد گرفته تا زایش یک اثر هنری . پس خوب است بدانیم با کافه نشینی و گپهای روشنفکرانه و سیگار دود کردن نمیشود خلق آثار تاپ ادبی کرد ، بلکه باید دردی فراوان در عمق وجود هنرمند وجود داشته باشد تا ریزش بیرونی اش به صورت یک اثر هنری ماندگار نمود پیدا کند .


خواندن این کتاب را به همه ی کتابخواران عزیز سفارش میکنم . شاد و سالم و کتابخوار باشید

سپاس از اینکه وقت گذاشتید و چند خط این حقیر را خواندید ، درود بر شما


محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده