دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جزء از کل

جزء از کل

کتاب جزء از کل رمانی است که جزو ادبیات استرالیا شناخته شده و توسط استیو تولتز در سال 2008 نوشته شده . این کتاب اولین رمان نویسنده است . ابتدا که کتاب را به معرفی دوستان خریدم گمان کردم که رمانی با این حجم آن هم از ادبیات استرالیا که رمانهای جدی و عالی چندانی نداشته ، خواندنش بسیار سخت است اما چون سفارش دوستان بود آن را خریداری کردم . حالا با خواندن این رمان گمان می کنم از خاکستر ادبیات استرالیا ققنوسی در حال شکل گرفتن است . به نظر می رسد نویسنده ، با روان شناسی و فلسفه آشنایی خوبی دارد . لحن رمان خیلی طناز گونه است و لذت بخش . من خود به شخصه یکی از قسمتهایی را که بیشتر از بقیه دوست دارم زمانیست که شخصیت داستان مشغول پخش کردن خاکستر مادرش است . غمناک ترین لحظات چنان با طنزی ملایم آمیخته شده است که انسان نمی داند باید بخندد یا ناراحت باشد .

شخصیتهای اصلی رمان عبارتند از :

جاسپر دین

مارتین دین

تری دین

کارولین پاتس

ادی

آسترید

کتاب اگرچه حجمی تغریبا سنگین دارد ولی به جهت سبک روایی و ترجمه ی بسیار خوبی که دارد ، بسیار خوش خوان و روان است . در ایران توسط آقای پیمان خاکسار ترجمه شده و توسط نشر چشمه چاپ شده است .

نکته ی جالبی که در روایت داستان به شخصه باور دارم که وجود دارد این است که ، بر عکس بسیاری داستانها ، دغدغه ی شخصیت های این داستان ، مربوط به فرهنگ و جامعه ی خاصی نیست ، بلکه به نوعی دغدغه ها بشری بوده و انسانها در هر فرهنگی می توانند با آن رابطه ی خوبی برقرار کنند .

یکی از عادتهای من این است که جمله های جالب کتابها را خلاصه نویسی می کنم ، جملات جالب این رمان حدود پنجاه صفحه شد که این نشان می دهد که جملات فلسفی ، روانشناسانه و طنز گونه ی بسیاری در خلال روایت داستانی وجود دارد .

از دوستانی که علاقه به رمان دارند ، دعوت می کنم که این رمان شیرین را بخوانند . واقعا کتابیست که ارزشش را دارد .

برای دوستانی که می خواهند کتاب صوتی گوش کنند در سایت ایرانصدا ، این رمان به صورت رایگان ولی قانونی به صورت صوتی درآمده است که می توانند از آن استفاده کنند .

جمله ی نهایی برای کتاب خوارها ، بسیار خوشمزه است با طعم های مختلف و عطرهای متنوع

با سپاس

م.ن.صفا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده